De fiecare data cand lansez intrebarea legata de hobby-uri si interese personale, aproape toti participantii la programele noastre de training spun ca NU AU TIMP pentru hobby-uri.
De fapt in ritmul terifiant in care traim azi, constatam – cei mai multi dintre noi, ca nu ne traim viata, de fapt VIATA NE TRAIESTE PE NOI!
Nu mai avem timp pentru nimic important, copiii nostri cresc si realizam asta doar cand sunt bolnavi, cand au examene, cand suntem chemati la scoala pentru cine stie ce boacane facute de “micutii nostri”, ne vizitam parinti la Paste si la Craciun sau Doamne Fereste, sa ii mai ducem pe la medic.
Majoritatea oamenilor de vanzari traiesc intr-un ritm infernal, alearga zilnic de la un client la altul conform “rutingului prestabilit”, incearca sa rezolve in timp real crize aparute din senin, sau te miri ce inventii ale sefului necesare a fi solutionate “ASAP”, bifeaza intalnire dupa intalnire ca sa aiba material pentru “daily report” si asta pentru ca toti clientii vor sa fie serviti ACUM.
Exista solutie pentru asta? Pentru dezordinea si haosul care domneste in viata noastra gasim un antidot eficace? Se pare ca da!
Haideti sa ne reamintim principalele etape pentru un eficient management al timpului.
1.Analizeaza modul in care iti petreci timpul!
Utilizand un formular de captare a activitatilor zilnice si a duratelor acestora timp de o saptamana poti sa ai adevarate revelatii. Vei fi cu siguranta impresionat cati hoti de timp roiesc in jurul tau deghizati in tipi foarte binevoitori.
2.Organizeaza timpul tau zilnic de activitate conform prioritatilor.
Ce este mai important pentru mine? Aceasta activitate va contribui la cresterea mea personala? Ajuta asta la atingerea obiectivelor mele profesionale ? Raspundeti sincer la aceste intrebari si notati in agenda toate aceste activitati acordandu-le prioritati dupa importanta si urgenta. Nu uitati:
- toate activitatile au durate determinate
- lasati rezerve de timp intre activitati
- bifeaza realizarile
3.Invata sa comunici si sa spui NU.
Cuvantul NU este cel mai important cuvant din managementul timpului. Invatati sa-l folositi eficient, argumentat si bine documentat. Folosirea lui atunci cand este cazul va poate conduce in postura de a gasi timp pentru lucruri cu adevarat importante. Pastrati-va integritatea! Daca nu puteti face un lucru pe care l-ati promis comunicati, spuneti ceva, nu adoptati politica strutului.
4.Construieste propriul sistem de management al timpului.
Nu exista solutii prefabricate, raspunsuri predefinite la problemele de managementul timpului. Testati, validati si aplicati acele metode si instrumente care va ajuta pe voi, individual. Sunteti unici, dar aveti posibilitatea sa va construiti un sistem eficient de organizare a timpului.
In concluzie, daca vreti sa aveti ordine in viata profesionala si personala trebuie sa aveti o viziune clara, specifica si detaliata asupra a ceea ce faceti zilnic si sa stabiliti propriul sistem de organizare a timpului care va poate ajuta sa va atingeti obiectivele.
Mult succes!